18 Ocak 2013 Cuma

Uykucu


Bu "uykucu köpek" henüz annesinin karnında uyumakta olan, yaklaşık 1 ay sonra aramıza katılacak bir delikanlı için sipariş üzerine yapıldı. Annesinin müsaadesiyle, oğlunun "uyuyorum" kapı süsünü önce sizlerle paylaşıyorum. Bitmedi bile henüz, son rötüşları kaldı ama ben bayıldım buna, paylaşmak için daha fazla bekleyemedim.  Değişik renk ve boyutlarda yapıp dükkana bir an önce koyacağım. Şu şirinliğe bakın Allah aşkına, bebişin kapısında nasıl da güzel duracak... 


Bugünün tutorial konusu ise "parmaksız eldiven"


Malzemeler:
  • iki adet örülmüş kare (19-20cm)
  • dikiş malzemeleri
  • kurdele

Ben elimde daha önce hazır örülmüş olarak bulunan 19cmX19cm ebatlarındaki sepet örgü modelindeki, bu kırmızı kareleri kullandım. İki aynı ölçülerde ve motiflerde örgü kareyi aldım.




Ve ikiye katladım.


Ben dikiş makinesinde diktim ama şart değil, makine yok ise elde de dikebilirsiniz. Tersini çevirip, 4cm üst taraftan dikiyoruz ardından 4 cm baş parmak için boşluk bırakıp, aşağı kadar dikmeye devam ediyoruz.



İşte şu anda bile gayet güzel oldu, hem de ne kadar basit. Bir püf noktası bu aşamada, mutlaka elinizin ölçüsünü alın ve elinizdeki kareyi katlayınca onun ölçüsüyle kıyaslayın. Örgü parçanın biraz genişleyeceğini de hesaba katın.



Biraz süslemek gerekirse; kurdele ve iki parça dantel motif kullandım. İki parça kurdeleyi fiyonk yapıp, ortalarına da minik motifleri silikonla tutturdum.




Eldivenlerin tam bilek kısmına kurdeleri tutturdum.



Ve işte sonuç... Bu güzelliği görünce elimdeki renk renk diğer örgü kareleri de parmaksız eldiven yaparak değerlendirmeye karar verdim. Hepsi de yakında dükkanda olacak.
 


Bunlar masaörtüsü koleksiyonumdan...


Bunlar da tığ işi, elimde hazır bulunan granny square ler. Bunlardan ne yapsam ne yapsam diye uzuun bir süredir bakışıyorduk. Sonunda kim ne yapmak isterse kullansın  diye düşünerek, birleştirmeden satmaya karar verdim. Renk lotlarına ayırdım ve alacak olanların hayal gücüne bıraktım. 




Ben bu kendimce güzel bulduğum, yapmaktan ve kullanmaktan keyif aldığım herşeyi, artık bir platformda satmalıyım ve yenilerine yer açmalıyım diye düşünüp, emeksensin.com da "yesiminatolyesi" diye bir dükkan açıyorum. Ön çalışmalar devam ediyor bitince açılışı hep beraber yaparız :)


Hoşçakalın, hoşça kalmak için de yüzünüzde gülümseme olsun, gözünüzde ışık. 
Sevgiyle kalın...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder