11 Ocak 2013 Cuma

 Soğuk ve karanlık bir İstanbul'dan herkese merhaba. Bu hafta nasıl geçti anlamadım gerçekten, kar iyi geldi de işleri biraz yavaşlattı atölyede. Bir kere oğlum evde olunca atölyede geçirdiğim zaman azalıyor tabii. Haftabaşında yapılacak işler listeme yazdığım işleri bitirmek uzadı da uzadı.Neyseki 1 eksikle listeyi temizledim. Bu günün tutorial' ı da bitirilebildi ya onca iş arasında, kendimi kutluyorum.

Bugün sizlere Derya Baykal da gördüğüm, "granny square" yani kare motiflerden oluşan bir patik modeli çalıştım. Umarım siz de beğenirsiniz.


1- Patiğin tabanı 40 zincirle ortadan başlanıyor. 40 zincir çekilince her zincire bir batarak çalışıyoruz, ben 2 seferde çıktım ama tavsiyem 3 seferde çıkmanız. Onu da deneyeceğim hemen ve birkaç gün sonra öyle çalışılmış bir model de koyacağım.
Sona gelince, son ilmeğe 4 kez batıyoruz ki dönüş yapabilelim. Yani alt sıraya, bir verev vererek geçelim . Sona kadar her ilmeğe bir kez batıp 2 seferde çıkarak, sonlarda artış yapıyoruz. Ben burada 8 sıra ördüm ama 2 seferde çıkarsanız 8 sıra gerekir, eğer 3 seferde çıkarsanız 4 sıra yeterli olacaktır.



2- Bu patik için toplam 26 kareye (granny square) ihtiyacınız olacak.Bu karelerin yapılışını hatırlamak isterseniz, buradan eski postuma ulaşabilirsiniz, orada detaylı anlatımı vardır.  
13 er adet kullanacağız her ayak için. İlk 8 i aşağıdaki şekilde birleştiriyor ve bir dikdörtgen oluşturuyoruz. 

3- Diğer 5 taneyi ise V şeklinde birleştiriyoruz, aşağıdaki gibi.

4- Birleşti ve aşağıdaki gibi gözüküyor şu anda.

5- Tabanı V şeklinde birleştirmiş parça ile bu şekilde birleştiriyoruz. 

6- Ve sonra da dikdörtgen parçayı da bileğe birleştirip, patiğimize bot şeklini vermiş oluyoruz.

7- İşte bitmiş hali burada. 


Şimdi bu size bir fikir versin ama ben Derya Baykal sitesindeki modeli de koyuyorum. 

13 motiften oluşan 2013 patiği Resim 5


Benimki biraz kar telaşında yapıldı, bu örnek çok daha güzel. Bu örnekte bir fark daha var; o da 3 sıradan oluşan karelerin, üç sırası da aynı benim yaptığım örnekte, oysa ki aşağıdaki örnekte 3. sıra tam trabzan yani hiç boşluksuz her zincire bir kez batırılarak dönülmüş, ki çok daha iyi durduğunu söylemeliyim. Benim elimde olan kareleri kullanmak istediğim için öyle yapamadım ama mutlaka bir sonrakinde bunun aynını deneyeceğim.
Bir de 100 zincirden oluşan bir bağcık yapıp, bilek kısmına öyle bir detay eklenmiş.

Derya Baykal daki motif
13 motiften oluşan 2013 patiği Resim 1

Bu da taban kısmı, dediğim gibi 4 sırada bitirilmiş. 
13 motiften oluşan 2013 patiği Resim 4


Bu da size göstermek istediğim bir örnek. Aynı motifler kullanıldı ve hırka olarak birleştirildi. Yaka ve kollar şişle lastik örgü ile tamamlandı. Kolları da dikeyim size giyilmiş halini de vereceğim, daha iyi anlayacaksınız. 





Bugünlük de bu kadar. Güzel , keyifli, eğlenceli bir haftasonu diliyorum.









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder