4 Ocak 2013 Cuma

Keçe çiçek yapıyoruz

Bugün cuma. Ve benim ikinci "tutorial" günüm. Bu haftanın projesi keçe çiçekli taç yapımı.


Kullandığım malzemeler:

  • ince keçe, 
  • makas, 
  • kalem,
  • iğne, 
  • hayalet ip, 
  • cam boncuk, 
  • ince taç
  • silikon tabancası

Bir kağıda basit bir çiçek figürü çizdim. Ben dört yapraklı bir çiçek tercih ettim ama tamamen sizin hayal gücünüze kalmış, nasıl bir çiçek kullanacağınız.
Modelimi, keçenin üzerinde tutarak, modelin etrafından kurşun kalemle çizdim. 4 adet pembe çiçek, 1 adet beyaz çiçek kullandım. 
Makasla, çizdiğim çiçekleri kestim. Çiçeğe ilave olarak 2 adet de yeşil yuvarlak keçe kestim.

Süslemek için, eflatun cam boncuk kullandım ben. Biraz su damlası hissi olsun istedim, çiçeklerin üzerinde. Ama bu süsleme tamamen keyfe kalmış. Biraz el oyalıyor, başlamadan söyleyeyim. Arzu ederseniz boncuksuz da yapabilirsiniz.

Boncukları hayalet iple çiçeğin dış kenarlarına aralıklı olarak diktim.
İşte böyle göründüler, cam boncuklar işlenince.
Şimdi çiçeği oluşturuyorum. İlk çiçeği, ortadan ikiye katlayıp, ortadan alttaki yeşil yuvarlak keçeye dikiyorum.
Sonra ikinci çiçeği, sola doğru, birincinin sağ yaprağının üzerine gelecek şekilde yerleştirip, yine ortadan, alttaki yeşile tutturuyorum.
Üçüncü ve dördüncü çiçekleri de, bir yaprak birbirinin altında kalacak şekilde yerleştiriyorum. Resimde daha rahat anlayacağınız gibi.
Dört yaprak da dikilince, elimle yaprakların arasından tutarak, biraz karıştırıp, aşağıdaki gibi şekil veriyorum.
Ben beyaz keçeyi de ortaya koymak istedim, onu da tam ortadan çiçeğe ekledim.


Ve şimdi de bu ince taça, silikon yardımıyla, çiçeği monte edeceğim.


İşte bitti. Ben çok beğendim, ya siz? Bu çiçeği, bu projede taç olarak değerlendirdim ama altına bir broş iğnesi koyarsanız harika bir broş da yapabilirsiniz. Yada şapkanıza iğneleyebilir, veya renkli kalın bir lastiğe dikerek, saç bandı da yapabilirsiniz pekala. Bu çiçeği yapması, gördüğünüz gibi çok kolay ve eğlenceli. Ne yapacağınız size kalmış.


Herkese harika bir haftasonu diliyorum. Sevdiklerinizle, sevgiyle kalın...

4 yorum:

  1. Çok güzel olmuş elinize sağlık. Ben de taç yapmayı düşünüyorum henüz elim değipte yapamadım heveslendim şimdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler. heves oldu mu, mutlaka bir fırsat yaratılır :)

      Sil
  2. gercekten cok guzel işler cıkartmıssınız ancak blogunuzun ızleme butonunu bulamadıgım ıcın takıbe alamadım maleasef.

    YanıtlaSil
  3. teşekkür ederim ilginize. izleme butonu işini de hemen halledeceğim.

    YanıtlaSil