24 Ocak 2014 Cuma

Kaplumbağalarım kış uykusundan uyanıyor

Kaliteli Yaşam da 1. ayı tamamladım. Kilo kaybı 2kg. Evet beklediğimden az. Doktorumun tartıyla kendini sınama uyarısına rağmen moralim bozuldu açıkçası duyunca. Ama yağ kaybı, yaklaşık 1 beden.  (: Yani, incelmişim... Ve hepsi biryana, gerçekten kaliteli yaşam adına, güzel alışkanlıklar ediniyorum. Sağlığım için kendime zaman ayırıyorum. Hergün 1 saat tempolu yürüyüş yapıyor, evde de yarım saat egzersiz yapıyorum. İşin diyet kısmı da var elbette ama gün içinde yanımda olan biri benim diyet yaptığımı anlamaz bile. O kadar herkes gibi yiyorum yani bazı prensipler dahilinde tabii ki... 

Yolun zor kısmı bence ilk aydı. Ayda sadece 2 kilo bile versem, 6 ayda istediğim kiloya ulaşabilirim. Yavaş olsun, bizim olsun (:

Bakın şöyle bir manzarada yürüyüş yapıyorum ben, daha ne isterim ki.?


Kaliteli Yaşam mevzuuları bir yana; atölyede de hayat tüm üretkenliği ile devam ediyor. Yatak örtüsü hızla ilerliyor. Şu anda yaklaşık 195 parçaya eriştim. Bir bu kadar daha yuvarlak yapacağım. Sonra bunları bir sıra daha renkli geçeceğim. Ve sonra bej ile kare şekline getireceğim. Son olarak da birleştireceğim. Çok iş var gibi geldi yazınca (: Ama 1-2 gün tam mesai yapabilirsem, hızla ilerleyebilirim. Maalesef bu aralar, evdeki hastalıklardan pek de üzerinde duramadım bu işin. 

Ama çok güzel olacak, di mi??? (:




Sarı daireler oluşurken; bir kase mısır gevreğini andırdı (: Diyet mi böyle yaptı beni yoksa? (:


Bilmem neden, bu akşamı sevimli su kaplumbağalarımızla kapamak istedim. Tam  4 tane , boy boy su kaplumbağamız var, 2si 5 yıldır bizimle, 2 si bir arkadaşımızdan bu sene geldiler ve bize katıldılar.. Şu aralar kış uykusundan uyanıyorlar. Ben kışın bitişini onların hareketlerinden anlıyorum. Kış boyunca yemek yemez , fazla hareket etmez, mümkün olduğunca suyun dışında kalırlar. Kışın sonuna doğru kıpırdanmalar, suya girmeler başlar. İşe bu aralar bizimkiler uyanıyorlar. (: Demek ki , kış bitiyor. Ben kaplumbağalarımın yalancısıyım. (: 



Hoşça kalın, sevgiyle kalın...


2 yorum:

  1. iyi akşamlar tesadüf gezerken buldum sitenizi .Bizim de iki tane kapluşumuz var. Ama su kaplumbağaları hiç kış uykusuna yatmazlar. Akvaryumunuz da kesinlikle ısıtıcı olması lazım. Hatta yaz kış çalışmalı . Bizim kapluşlar son derece canlı hareketli yem yemeye doymuyorlar. 28 derecede çalışıyor. Facebook hesabınız var ise su kaplumboğaları bilgi paylaşım a ulaşırsanız ve notlar bölümünü okursanız çok faydalanacağınızı düşünüyorum. Biz de bir dönem ısıtıcısız baktık. Ama yalnış yapmışız. Sadece sizinle paylaşmak istedim. İZMİR den Nuray

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mesajınıza istinaden bir araştırma yaptım ben de, doğrusu telaşlandım duyunca. Benim kaplumbağlarım yıllardır kışın tam uyumak değilse de aktivitelerini yavaşlatır, ve 1-2 ay sonra yeniden normale dönerler. Ve gördüğüm kadarıyla bu doğalarında var. Ama bazı kaynaklarda önerilmediğini okudum. Oysa benimkiler oldukça da sağlıklılar. Ama hemen veterinerime danışıp, ısıtıcı konusu ile de ilgileneceğim. Bilgi için teşekkürler.

      Sil